Ing. Lucie Hejtmánková

Bachelor's thesis

Ideologický marketing, propaganda a manipulace. Studie kampaní v médiích na příkladu Temelín

Ideological marketing, propaganda and manipulation. Studies of media campaigns on the example of Temelín
Abstract:
Tato bakalářská práce je kvalitativní analýzou způsobu, jakým šest různých deníků z Rakouska a České republiky ve svých článcích informovalo o dění kolem jaderné elektrárny Temelín. Cílem práce je zjistit, jestli platí obecně vžité názory, že česká strana bude spuštění jaderné elektrárny Temelín podporovat a rakouská strana bude naopak důrazně zastávat negativní postoj a podporovat protitemelínskou …more
Abstract:
Diese Abschlussarbeit ist eine qualitative Analyse des Verfahrens, mit welchem sechs verschiedene Tageszeitungen aus Österreich und Tschechien über das Geschehen um das Atomkraftwerk Temelín informieren. Das Ziel der Arbeit ist, herauszufinden, ob die allgemein eingelebte Auffassungen gelten, dass die tschechische Seite die Inbetriebnahme des Atomkraftwerk unterstützen wird und die österreichische …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Matěj Hušek
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic