Martin Smejkal

Bachelor's thesis

Franchising jako metoda vstupu na trh

Franchising as a from of market entry
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá franchisingem jako metodou vstupu na trh. Cílem této práce je analýza franchisingu jako formy kooperace z teoretického i praktického hlediska. První kapitola se zabývá franchisingem z teoretického hlediska. Součástí této kapitoly je definice franchisingu, historie franchisingu, rozdělění franchisingu na základě předmětu podnikání apod. Druhá kapitola se zabývá problematikou …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on franchising as a form of market entry.The aim of this thesis is to describe franchising as a efficient way of cooperating on theoretical and practical basis. The first chapter describes franchising as a form of cooperation and what are the basic principles of the relation between franchisor and franchisee. History and basic types of franchising are described as well …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2012
  • Supervisor: Lenka Turnerová
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/32611

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod