Bc. Bohumila Hladíková

Master's thesis

Seberegulace u žáků staršího školního věku v závislosti na interakčním stylu třídního učitele a typu vzdělávací instituce

Self-regulation of middle scholars in relation on the teachers interaction style and type of schooling
Abstract:
Seberegulace je významný faktor přispívající k akademickému i pracovnímu úspěchu. Studie dlouhodobě ukazují, že je tento psychický fenomén ovlivňován řadou interních i externích vlivů. Předkládaná explorativní kvantitativní studie se v tomto kontextu zabývá vztahem mezi žáky vnímaným interakčním stylem jejich učitele (QTI) a úrovní jejich emocionální a akademické seberegulace. Současně mapuje i obraz …more
Abstract:
Self-regulation is a significant factor contributing to academic and professional success. Long-term studies consistently indicate that this psychological phenomenon is influenced by many internal and external factors. This exploratory quantitative study examines the relationship between students' perceived interaction style of their teacher (QTI) and students' self-regulation, as well as differences …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 1. 2024
  • Supervisor: doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Psychology / Psychology