Bc. Veronika MLČOCHOVÁ

Master's thesis

Adaptace začínajícího učitele se zaměřením na možnosti dalšího vzdělávání

Adaptation of a novice teacher focusing on the possibilities for further education
Abstract:
Diplomová práce se zabývá adaptací začínajícího učitele a jeho možnostmi dalšího vzdělávání. Teoretická část je zaměřena na začínajícího učitele, důležitost celoživotního vzdělávání, další vzdělávání pedagogických pracovníků a vzdělávací potřeby. Empirická část je zaměřena na statistické měření prekonceptů a vzdělávacích potřeb budoucích učitelů a měření vzdělávacích potřeb začínajících učitelů.
Abstract:
Diploma thesis focused on the adaptation of the novice teacher and his possibilities of further education. The theoretical part is focused on beginning teachers. The empirical part is focused on the statistical measurement of the preconceptions and educational needs of future teachers and the measurement of the learning needs of new teachers.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 6. 2019

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Alena Opletalová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MLČOCHOVÁ, Veronika. Adaptace začínajícího učitele se zaměřením na možnosti dalšího vzdělávání. Olomouc, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakulta