Bc. Šárka Jelínková

Master's thesis

Schriftsprachliche Kompetenz von deutsch-tschechisch bilingualen Kindern im Hinblick auf die Interdependenz-Hypothese

Literary Competence of German-Czech Bilingual Children in the Light of the Interdependence Hypothesis
Abstract:
The diploma thesis tries to find out if Czech-German bilingual children, who attend 3. – 6. grade at primary/secondary school, transfer their literacy competences from their first language to their second language. The theory part outlines pedagogical view about this topic, which, according to the Interdependence Hypotheses, claims that the transfer of competences takes place. The practical part introduces …more
Abstract:
Předkládaná diplomová práce zjišťuje, zda u dvojjazyčných německo-českých dětí navštěvujících 3. – 6. třídu základní školy dochází při psaní textů k přenosu jejich kompetencí z prvního jazyka na jazyk druhý. V teoretické části práce je nastíněn pedagogický pohled na tuto problematiku, který zastává názor, že na základě hypotézy interdependence k přenosu kompetencí mezi jazyky a tedy k jejich vzájemnému …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2018
  • Supervisor: M.A. Roland Anton Wagner, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in German Language and Literature