El lenguaje publicitario.El vocabulario básico de la publicidad espa\~{n}ol/checo con su correspondiente glosario espa\~{n}ol/checo – Petr KOCMÁNEK
Petr KOCMÁNEK
Bachelor's thesis
El lenguaje publicitario.El vocabulario básico de la publicidad espa\~{n}ol/checo con su correspondiente glosario espa\~{n}ol/checo
Advertising language. Spanish - Czech dictionary of advertising including Spanish - Czech glossary
Abstract:
This bachelor work is focused on the advertising language. The objective of this thesis was to create a corpus of the terms and analyze it from the point of view of linguistics. The thesis is divided into two parts ? a theoretical part and a practical part. The first, theoretical part, explains the theory of advertising, communications process, advertising language and general issues of word formation …moreAbstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na jazyk reklamy. Jejím cílem bylo sestavit glosář jednotlivých pojmů a tyto pojmy analyzovat z lingvistického hlediska. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První, teoretická část, se věnuje teorii reklamy, procesu komunikace, jazyku reklamy a vysvětluje jednotlivé principy tvorby slov. Ve druhé, praktické části, jsme sestavili abecedně řazený glosář …more
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2011
Accessible from:: 15. 6. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2011
- Supervisor: Mgr. Kornélia Machová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOCMÁNEK, Petr. \textit{El lenguaje publicitario.El vocabulario básico de la publicidad espa$\backslash$~$\{$n$\}$ol/checo con su correspondiente glosario espa$\backslash$~$\{$n$\}$ol/checo}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2011. Available from: https://theses.cz/id/cy9vfv/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KOCMÁNEK, Petr. El lenguaje publicitario.El vocabulario básico de la publicidad espa\~{n}ol/checo con su correspondiente glosario espa\~{n}ol/checo. Ostrava, 2011. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.6.2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 15. 6. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Spanish for Business
Theses on a related topic
-
Slovotvorba jazyka reklamy
Aneta PALÁNOVÁ -
Lexikální protředky v jazyce reklamy
Zuzana CHALUPOVÁ