Bc. Ivana Jonecová

Master's thesis

Typy spotřebitelů. Psychologické přístupy k typologii.

Types of consumers. Psychological approaches to the typology.
Abstract:
The thesis deals with the types of consumers, particularly in terms of psychological approach. Based on theoretical and practical outcomes, the work seeks to show the undeniable importance of typology for marketing communication. Typology helps easier and better defining of the target groups. The theoretical part deals with man's personality and exhaustive description of typologies based on psychological …viac
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá typmi spotrebiteľov a to predovšetkým v zmysle psychologického prístupu. Na základe teoretických a praktických výstupov sa práca snaží preukázať nesporný význam jednotlivých typológii pre marketingovú komunikáciu. Typológie pomáhajú ľahšiemu a presnejšiemu definovaniu cieľových skupín. Teoretická časť práce sa venuje osobnosti človeka a vyčerpávajúcemu popisu typológií na …viac
 
 
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 4. 2011

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 25. 6. 2011
  • Vedúci: PhDr. Marek Matějka
  • Oponent: PhDr. Jiří Němec

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správní