Bc. Clare Nižníková

Master's thesis

Focus Group v marketingovém výzkumu

Focus Group in Marketing Research
Abstract:
Diplomová práce se věnuje Focus group v marketingovém výzkumu. Práce se bude zabývat problematikou kvalitativního výzkumu formou skupinového rozhovoru tzv. Focus group. V teoretické části se zaměřím především na termín Focus group, jeho vznik a následný vývoj, dále pak na jeho současnou podobu a jeho příchod na území České republiky, následně jeho využití v marketingovém výzkumu. Především se zaměřím …more
Abstract:
The diploma work is devoted to the Focus Group in the marketing research. The thesis will investigate the problems of kvalitative research with the help of the group discussion, so called Focus Groups. I will focuse to the term the Focus Group, its rise and consequent development in the theoretical part of the thesis. Further more on its current image and its arrival to the territory of the Czech Republic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2018
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Mgr. Zdeněk Sloboda

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní