Možnost doplnění vzdělání osob s těžším mentálním postižením v rámci kursu na doplnění vzdělání – Bc. Silvie Matůšová
Bc. Silvie Matůšová
Master's thesis
Možnost doplnění vzdělání osob s těžším mentálním postižením v rámci kursu na doplnění vzdělání
Abstract:
Teoretická část vychází z pojetí mentální retardace, její etiologie a klasifikace. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaký je význam edukace osob s mentálním postižením v dospělém věku a ověření možnosti edukace osob, které byly zbaveny povinnosti školní docházky a nyní mají možnost doplnění vzdělání.Abstract:
As a part of the courses educational classes, a theory arises from the understanding of mental retardation, its etiology, and classification. The goal of this research was to determine what the purpose of the education is in the adult division that suffers from mental illness and explores the possibilities of education of people who were stripped of the responsibility of mandatory school attendance …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d7j2c/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 5. 2006
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MATŮŠOVÁ, Silvie. \textit{Možnost doplnění vzdělání osob s těžším mentálním postižením v rámci kursu na doplnění vzdělání}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2006. Available from: https://theses.cz/id/d07myv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Active participants or passive patients? Representation of problems in Czech mental health policy and their effects on the subjectification of people with mental illness
Miroslava Janoušková -
Vliv edukace v ZŠ speciální na rozvoj osobnosti žáka se středně těžkou mentální retardací
Zdeňka Pechačová -
Edukace žáků s lehkou mentální retardací na 1. stupni základní školy
Andrea Peřinová -
Edukace dítěte s poruchou autistického spektra – případová studie
Petra Procházková -
Využití konceptu Snoezelen jako prostředku k podpoře edukace na základní škole speciální
Jana Dítětová -
Edukace jedinců s kombinovaným postižením v prostředí denního stacionáře
Klára Michalicová -
Edukace žáků se středně těžkou mentální retardací
Vlasta ČERNÁ -
Vzdělávání žáka s lehkým mentálním postižením – Případová studie
Eva Marková