Mgr. Johana Schovánková

Master's thesis

Metodika výuky čtení ve třídě pro žáky s poruchami autistického spektra

The methods to teach reading in the classroom for students with autism spectrum disorders
Abstract:
Diplomová práce se zabývá výukou čtení ve třídě pro žáky s poruchami autistického spektra. Věnuje pozornost dílčím schopnostem potřebným pro úspěšný nácvik čtení. Dále práce zjišťuje, jaké metody výuky čtení jsou v současných třídách pro žáky s PAS využívány a navrhuje metodiku vhodnou pro výuku čtení v těchto třídách. Příloha pak obsahuje konkrétní materiál k výuce.
Abstract:
This thesis deals with the teaching of reading skills in the classroom for pupils with autism spectrum disorders. It focuses on partial skills needed for successful reading training. Further is the work figuring out which reading skills methods are used in current classes for the pupils with ASD and proposing a methods suitable for teaching reading skills at these classes. The annex contains specific …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 5. 2015
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta