Sociálně psychologické aspekty využití celebrity v reklamním sdělení – Bc. Pavel Michalec
Bc. Pavel Michalec
Master's thesis
Sociálně psychologické aspekty využití celebrity v reklamním sdělení
The Utilisation of Celebrity in the Advertisiment
Abstract:
Diplomová práce obsahuje teoretické poznatky o celebritách a celebrity endorsement, o referenčních skupinách v souvislosti s celebritami jako doporučovateli jednotlivých produktů a služeb, o celebritách v reklamních sděleních, důvodů využívání celebrit v reklamních sděleních, jejich výběru, způsobu práce a přínosů a rizik s tím spojených. V praktické části diplomová práce představí osobnost Jaromíra …moreAbstract:
The Master's thesis contains the theoretical knowledge about celebrities and celebrity endorsement, the reference groups in connection with celebrities as an endorser of individual products and services, celebrities in advertising, reasons for use of celebrities in advertising, selection process, way of use and the benefits and risks associated with it. The practical part of the thesis presents personality …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/qvsf6/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2015
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Využití celebrit v marketingové komunikaci
Klára Pokorná -
Vliv celebrit na spotřební chování mladých
Roman Veis