Bc. Juraj Nižnan
Master's thesis
Učení z dat o řešení problémů
Learning from problem-solving data
Abstract:
Pre inteligentný výukový systém je dôležité rozumieť tomu, ktoré vedomostné koncepty sú precvičované jednotlivými inštanciami problémov. Toto zobrazenie problémov do konceptov môže byť vytvorené expertom, ale tento proces vyžaduje veľa času a je náchylný na chyby. Preskúmavame spôsoby ako zistiť toto zobrazenie automaticky z časov riešenia problémov. Navrhujeme dva jednoduché modely: jeden je založený …moreAbstract:
It is important for an intelligent tutoring system to understand which knowledge concepts are practised by which problem instances. This problem-concept mapping may be created by an expert, but this is time-consuming and error-prone. We explore ways how of detecting this mapping automatically from problem-solving times. We propose two simple models: one based on the k-means algorithm and the other …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/chgkn/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2013
- Supervisor: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
- Reader: doc. RNDr. Tomáš Brázdil, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NIŽNAN, Juraj. \textit{Učení z dat o řešení problémů} [online]. Brno, 2013 [cit. 2023-05-30]. Available from: https://theses.cz/id/d3dsqb/. Master's thesis. Masaryk University, Faculty of Informatics. Thesis supervisor doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Informatics / Parallel and Distributed Systems
Theses on a related topic
-
Data Warehouse for Educational Data Mining
Jaroslav Bayer -
Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky
Libor Juhaňák -
Toward an Automated Feedback System in Educational Cybersecurity Games
Valdemar Švábenský -
Visual Analytics of Educational Time-Dependent Data
Jan Géryk -
Modeling Problem Solving Times in Tutoring Systems
Petr Jarušek