Divadlo actor-specific: Downův syndrom jako divadelní stylizace – MgA. Jitka Vrbková, Ph.D.
MgA. Jitka Vrbková, Ph.D.
Disertační práce
Divadlo actor-specific: Downův syndrom jako divadelní stylizace
Theatre Actor-specific: Down Syndrome as a Theatre Stylization
Anotace:
Disertační práce Divadlo actor-specific: Downův syndrom jako divadelní stylizace odkazuje svým názvem na jeden z možných způsobů práce s herci s Downovým syndromem: Downův syndrom nevnímá jako handicap, ale jako divadelní potenciál, z něhož je třeba vycházet, jako by to byla daná divadelní stylizace. Termín actor-specific je pak obdobou divadla site-specific, které se inspiruje specifickým (původně …víceAbstract:
The title of this dissertation, Theatre Actor-specific: Down Syndrome as a Theatre Stylization, refers to one of the possible ways of working with actors with Down syndrome. It does not perceive Down syndrome as a disability; it instead sees it as full of theatrical potential, which should be used as a given theatrical stylization. The term actor-specific presents a parallel to the site-specific theatre …víceKlíčová slova
divadlo actor-specific Downův syndrom herec s Downovým syndromem herec s postižením divadlo ve specifické skupině specifické divadlo artistic research Divadlo Aldente Teatr 21 RambaZamba rituál divadelní zpráva jevištní přítomnost temporytmus emoční logika dokumentární divadlo komunitní divadlo performativita postdramatické divadlo Maminko, jsi důležitá jako šraňky v tunelu! Kdopak by se DS bál? Who am I? Zeď actor-specific theater Down syndrome actor with Down syndrome actor with disability theater in a specific group specific theater Aldente Theater theatrical message stage presence paging emotional logic documentary theater community theater performativity postdramatic theater Mom, you are as important as the barriers in the tunnel! Who would be afraid of DS? The Wall
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 9. 2020
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/ad0nm/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 12. 2020
- Vedoucí: prof. PhDr. Silva Macková
- Oponent: MgA. Kateřina Šplíchalová, Ph.D., prof. PhDr. Jana Pilátová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Divadelní fakultahttps://is.jamu.cz/th/ad0nm/
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Divadelní fakultaDoktorský studijní program / obor:
Dramatická umění / Dramatická umění
Práce na příbuzné téma
-
Overcoming barriers to the transition to renewable energy sources: A study on the barriers to and support mechanisms for the implementation of PV solar plants in the Netherlands
Thom Versteegen -
Sustainability transitions, policy-making and circular economy: a study on the effectiveness of the European and Dutch policy-mixes aimed at implementing a circular economy in the Dutch agro-food and construction industries.
Linda den Bol -
Objevování vnitřní krajiny divadelní tvorba ve specifické skupině - divadlo jako jedna z možností, jak pomoci lidem s postižením k jejich seberealizaci, k možnosti být sám sebou a být celistvý
Vladimír Novák -
Divadlo Vlasty Buriana ve 30. - 40. letech minulého století
Kathrin HORSKÁ -
1. Teoretická část:\nl{}71 let fotografování divadla ve Zlíně\nl{}2. Praktická část:\nl{}a) katalog produktů: Umělecké a uměleckořemeslné produkty\nl{}b) volné fotografie - výstavní soubor: Ztratil jsem svou tvář
Jan Pospíšil -
Světlo a tma ve fyzickém divadle na příkladu práce choreografky Karine Ponties
Zuzana Režná