Iva STAŇKOVÁ

Bachelor's thesis

Romská hudba jako most mezi českou majoritní společností a romskou minoritou

Roma music as a bridge between the Czech majority population and the Roma minority
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o romské hudbě, na kterou se dívá jako na pozitivní kulturní stereotyp a most mezi českou majoritní společností a romskou minoritou. Teoretická část se věnuje charakteristice romského etnika, romské hudbě a jejím specifikům a v neposlední řadě postavení romské hudby v multikulturní společnosti. Praktická část obsahuje výzkum, který popisuje povědomí české majoritní společnosti …more
Abstract:
This bachelor work deals with the Roma music, to which looks as a positive cultural stereotype and bridge between the Czech majority society and the Roma minority. The theoretical part deals with the Roma, Romani music and its specifics and finally the position of Roma music in a multicultural society. The practical part includes research that describes what awareness is Czech majority society of Roma …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2013
Accessible from:: 26. 4. 2013

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Jaroslav Balvín, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

STAŇKOVÁ, Iva. Romská hudba jako most mezi českou majoritní společností a romskou minoritou. Zlín, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 26.4.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 26. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy