Strategy Specifics of Multinational Companies Operating in Creative Industries – Denys Shevchenko
Denys Shevchenko
Master's thesis
Strategy Specifics of Multinational Companies Operating in Creative Industries
Strategy Specifics of Multinational Companies Operating in Creative Industries
Abstract:
Kreativní průmysl je relativně nový sektor ekonomiky, který rychle roste a má obrovský potenciál. Nadnárodní korporace dosáhly určitého stupně rozvoje, vzhledem k tomu jsou vysoce globalizované, vertikálně integrované a účinné. Problém však spočívá v definování vhodných strategií a úpravách řídících přístupů k specifickým podmínkám daného odvětví. Cílem této diplomové práce je tedy analyzovat trh kulturního …moreAbstract:
The creative industry is a relatively new sector of the economy that grows rapidly and possesses huge potential. Multinational corporations have achieved a certain stage of development being highly globalized, vertically integrated and efficient. However, the problem of defining appropriate strategies and adjusting management approaches to industry's specifics arises. Therefore, the goal of this Diploma …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71088
Thesis defence
- Date of defence: 22. 9. 2017
- Supervisor: Mikuláš Pichanič
- Reader: Lenka Staňková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71088
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Specifika komunikační strategie pro environmentální podnikání a neziskové organizace
Karolína Ševčíková -
Specifika stresové strategie
Ondřej Karásek -
Proposal for a Marketing and Communication Strategy for Selected Company
Vendula Němečková -
Specifika, strategie a tvůrčí přístupy v PR u současných českých debutů
Martin Melichar -
Specifika kvantitativního uvolňování ECB a strategie exitu
Marek Matiáš -
Kreativní hub KUMST a jeho vliv na rozvoj kulturních a kreativních průmyslů v Brně
Anna Šlachtová -
Knihovna a kreativní průmysl
Ludmila Proroková