Bc. Barbora KUNEŠOVÁ

Master's thesis

Sprachanimation als alternative Unterrichtsform des Deutschen für Schüler mit spezifischen Lernstörungen

Language animation as an alternative form of teaching German language to pupils with the specific learning disorders
Abstract:
This thesis examines if a language animation could function as an alternative form of teaching German to pupils with specific learning disorders. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part presents the language animation, specific learning disorders and theoretical assumptions, how and in what language animation could help dyslectics. The practical part is devoted …more
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá, zda by mohla jazyková animace představovat vhodnou alternativní formu výuky němčiny pro žáky se specifickými poruchami učení. Práce je rozčleněna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představena jazyková animace, specifické poruchy učení a teoretické předpoklady, jak a v čem by jazyková animace mohla dyslektikům pomoci. Praktická část je věnována vyhodnocení …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Eva Salcmanová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KUNEŠOVÁ, Barbora. Sprachanimation als alternative Unterrichtsform des Deutschen für Schüler mit spezifischen Lernstörungen. Plzeň, 2016. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/