Automated Problem Generation for Cybersecurity Games – Bc. Daniel Košč
Bc. Daniel Košč
Bachelor's thesis
Automated Problem Generation for Cybersecurity Games
Automated Problem Generation for Cybersecurity Games
Anotácia:
Kyberbezpečnostné hry sú úspešným nástrojom na školenie súčasných alebo vzdelávanie nových odborníkov pre uspokojenie rýchlo rastúceho dopytu v tejto oblasti. Práve preto sme vytvorili mechanizmus založený na hrách, ktorý umožňuje efektívnejšie testovať zručnosti v oblasti kybernetickej bezpečnosti a eliminovať podvádzanie. Študent dostane personalizovaný sandbox, ktorý predstavuje herné prostredie …viacAbstract:
Cybersecurity games are a successful tool for training current experts or educating new ones to satisfy fast-growing demand in this area. Therefore we created a mechanism based on the games, to test cyber- security skills more effectively and eliminate cheating. The student is provided with a personalized sandbox that represents a game envi- ronment with generated random values and flags for each individual …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/n3kmo/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 7. 2021
- Vedúci: RNDr. Jan Vykopal, Ph.D.
- Oponent: RNDr. Valdemar Švábenský
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / odbor:
Informatics / Computer Networks and Communication
Práce na příbuzné téma
-
Toward an Automated Feedback System in Educational Cybersecurity Games
Valdemar Švábenský -
Cybersecurity and infrastructure training games in the CoPAS platform
Šimon Plhák -
Enhancing Hands-On Class Delivery: Leveraging the KYPO Cyber Range Platform
Bára Olšáková -
Cloud driver development for KYPO CRP
Juraj Paluba -
Automatizované nasazení projektu KYPO
Kamil Andoniadis