Marie Riedlbauchová

Bachelor's thesis

Přímý prodej v České republice a ochrana spotřebitele

Direct selling in the Czech Republic and consumer protection
Abstract:
V první kapitole práce vymezuje přímý prodej a poskytovanou ochranu spotřebitele. Kapitola obsahuje SWOT analýzu a informace o Asociaci osobního prodeje. Druhá kapitola je věnována firmě Amway a zabývá se postupně historií společnosti, jejím vstupem do ČR, marketingovým plánem, organizační strukturou, cenami a odměnami, výrobky a obchodními transakcemi. V závěru kapitoly je demostrováno fungování na …more
Abstract:
First chapter of thesis defines direct selling and provided consumer protection. The chapter includes SWOT analysis and information about Direct selling association in the Czech Republic. The second chapter is dedicated to the company Amway and focuses on history of the company, its entry to the Czech market, marketing plan, structure of the organization, prices and rewards, products and business transactions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 3. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2010
  • Supervisor: Josef Malý
  • Reader: Jaroslav Halík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/21973

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod

Theses on a related topic

All theses