Ing. Alena Palkosková

Bachelor's thesis

Genderové role muže a ženy v reklamě

Gender Roles of Men and Women in Advertising
Abstract:
Ve své bakalářské práci se chci zabývat rolemi mužů a žen v reklamě. Dále stereotypy těchto rolí, jak to vypadalo v minulosti a jak je tomu dnes. Jak se toto vnímání rolí mění v závislosti na tom, komu je reklama určena a kdo ji sleduje. Také bych chtěla zjistit, zda současné reklamy prezentují muže a ženy stereotypně a odhalit, zda stereotypy – jako je například pohled na krásu, neškodí společnosti …more
Abstract:
In my thesis I want to address the roles of men and women in advertising. Then stereotypes of these roles, how it looked in the past and how it is today. How is this perception of roles varies depending on whom it is addressed and who looks at it. I would also like to know if present advertising presents men and women stereotyped and reveal if stereotypes – like the concept of beauty not harm the society …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2012
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní