Petr Musil
Bachelor's thesis
Trakční vlastnosti kolových zemědělských traktorů
Traction properties of agricultural wheeled tractors
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je vytvořit ucelený přehled využívaných trakčních systémů traktorů, popsat jejich jednotlivé členy a ukázat jejich vhodnost a účinnost. Dále popis chování stroje v terénu, problematiku zhutňování, pneumatik a stabilitu stroje. Poté zhodnocením výhod a nevýhod jednotlivých částí. To vše s ohledem na enviromentální hledisko a bezpečnost obsluhy i okolí.Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to create a comprehensive overview of the used traction systems of tractors, to describe their individual members and to show their suitability and efficiency. Further description of the machine behavior in the field, compaction problems, tires and machine stability. Then evaluation of advantages and disadvantages of individual parts. All this with regard to the environmental …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Patrik Prikner, Ph.D.
- Reader: Ekaterina Markova, Ing.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Technická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of EngineeringBachelor programme / field:
Agricultural Engineering / Agricultural Machinery
Theses on a related topic
-
Porovnání vnitropodnikové dopravy pomocí traktorů a Tatra traktorů v podniku zemědělské prvovýroby
Lubomír NEKULA -
Hydrostatické systémy zemědělských traktorů
Jan Henzl -
Vedení elektrického proudu a signálů u zemědělských traktorů
Lukáš Horák -
Analýza vlivu konstrukce podvozku na tahové vlastnosti traktorů
Jakub Grégr -
Trakční vlastnosti kolových traktorů
Jakub Hůla -
Možnosti zvyšování tahových vlastností traktoru
Pavel Šutera -
Trakční vlastnosti pásových traktorů
Jan Fidler
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights