Lenka ŠPINKOVÁ

Master's thesis

Umístění školy a přístup učitele jako faktory ovlivňující vztah žáka k matematice

School location and teacher attitude as factors influencing pupil's relationship to mathematics
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá umístěním školy a přístupem učitele jako faktory, které mohou ovlivnit vztah žáka k matematice. Cílem práce je zjistit postoje k matematice u žáků z různých míst a tím zjistit, zda i umístění školy je jedním z těchto faktorů. Nástroj, který vztah k matematice měří, byl uveden v bakalářské práci Wolfové (2013) a je dělen do několika dílčích subkategorií. Tento nástroj …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the location of the school and the attitude of the teacher as factors that can influence the pupil's relationship to mathematics. The aim of this work is to find out attitudes to mathematics of pupils from different places and thus find out whether the location of school is one of these factors. The tool that measures the relationship to mathematics was introduced in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Vlastimil Chytrý, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠPINKOVÁ, Lenka. Umístění školy a přístup učitele jako faktory ovlivňující vztah žáka k matematice. Ústí nad Labem, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta