Bc. David Kolbábek

Master's thesis

Localisation Typology as a New Approach to Video Game Localisation Analysis: A Case Study of Assassin’s Creed Odyssey

Localisation Typology as a New Approach to Video Game Localisation Analysis: A Case Study of Assassin’s Creed Odyssey
Abstract:
Cílem této diplomové práce je dokázat, že moderní vysokorozpočtové videohry lze díky jazykové různorodosti jejich textů považovat za komplexní lokalizační médium, jehož studium vyžaduje nový analytický přístup. Za účelem dosažení stanovených cílů je tato diplomová práce rozdělena do tří kapitol, z nichž první definuje video hry jako lokalizační médium, druhá představuje nový teoretický a analytický …more
Abstract:
This thesis aims to argue that due to the linguistic variety of their texts, modern high-budget video games constitute a complex localisation medium, and that the study of this new medium warrants a new analytical approach. To achieve set goals, the present thesis is divided into three chapters, the first of which defines a video game as a localisation medium, the second of which establishes a new …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2023
  • Supervisor: Mgr. Olga Zörnerová
  • Reader: Mgr. Renata Kamenická, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta