Jan Pekárek

Master's thesis

Faktory úspěchu crowdfundingové kampaně v prostředí českého internetu

Factors of Success of a Crowdfunding Campaign within Scope of the Czech Internet
Abstract:
Crowdfunding je takový způsob financování projektu, kdy jsou peníze získávány od velkého množství drobných přispěvatelů. Tato práce má za cíl identifikovat základní faktory úspěchu crowdfundingové kampaně na základě statistické analýzy projektů na portálu HitHit.cz. Dále přináší soubor doporučení, jak vytvořit úspěšnou crowdfundingovou kampaň, a charakteristiku největších amerických a českých crowdfundingových …more
Abstract:
Crowdfunding is a way of financing a project when money is raised from a large number of small contributors. The main objective of this thesis is to identify key contributing factors of success of a crowdfunding campaign based on statistical analysis of projects on HitHit.cz. As a further contribution, this thesis aims to provide recommendations on how to create a successful crowdfunding campaign, …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 1. 2017
  • Supervisor: Markéta Kubálková
  • Reader: Ivana Topolová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/52856

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod