Rozvoj porozumění textu dítětem předškolního věku – Monika Peluňková
Monika Peluňková
Bachelor's thesis
Rozvoj porozumění textu dítětem předškolního věku
Development of text comprehension by preschool children
Abstract:
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zabývá se rozvojem porozumění textu dítětem předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů týkajících se čtenářské gramotnosti a porozumění textu, na problematiku procesu porozumění textu a možnosti práce s textem u dětí předškolního věku. Praktická část této bakalářské práce obsahuje sadu aktivit k textům, popis realizace …moreAbstract:
This bachelor thesis has the theoretical-applied character and it deals with the development of early literacy among children in kindergarten. The theoretical part focuses on the specification of the basic terminology concerning reading literacy and reading comprehension; it also focuses on the problematic of the process of the reading comprehension and different ways of working with texts in pre-primary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Peluňková, Monika. Rozvoj porozumění textu dítětem předškolního věku. Zlín, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Preschool Teacher Training
Theses on a related topic
-
Předčtenářská gramotnost v MŠ Obrnice
Tereza SIHLOVCOVÁ -
Předčtenářská gramotnost v mateřských školách a školních družinách
Hana ČERNÁ -
Porozumění populárněnaučnému textu
Petra BEKOVÁ -
Porozumění věcněsdělnému textu
Klára WOWROVÁ -
Vplyv hudby na vzdelávanie rómskych detí predškolského veku zo znevýhodnených skupín
Mária Ličková