Bc. Jan Rychlý
Bachelor's thesis
Game development in Haskell
Game development in Haskell
Abstract:
Čistě funkcionální programování nabízí mnoho výhod, jako kratší, bezpečnější a srozumitelnější kód. Tato práce cílí ukázat, že tyto výhody platí i ve vývoji menších videoher v Haskellu a především že převažují nevýhody. Představujeme dvě implementace jednoduché hry. První využívá Entity-Component-System poskytnutý knihovnou apecs a druhá se zaměřuje na funkcionálně čistý a paralelismu schopný návrh …moreAbstract:
Purely functional programming offers many benefits, like briefer, safer, and more understandable code. This thesis aims to show that these benefits also apply to developing smaller-scale video games in Haskell and, more importantly, that the drawbacks do not outweigh them. We present two implementations of a simple game. The first one uses Entity-Component-System provided by the apecs library, and …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zedur/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 6. 2021
- Supervisor: doc. Mgr. Jan Obdržálek, PhD.
- Reader: RNDr. Jan Mrázek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.