Bc. Jan Rychlý

Bachelor's thesis

Game development in Haskell

Game development in Haskell
Abstract:
Čistě funkcionální programování nabízí mnoho výhod, jako kratší, bezpečnější a srozumitelnější kód. Tato práce cílí ukázat, že tyto výhody platí i ve vývoji menších videoher v Haskellu a především že převažují nevýhody. Představujeme dvě implementace jednoduché hry. První využívá Entity-Component-System poskytnutý knihovnou apecs a druhá se zaměřuje na funkcionálně čistý a paralelismu schopný návrh …more
Abstract:
Purely functional programming offers many benefits, like briefer, safer, and more understandable code. This thesis aims to show that these benefits also apply to developing smaller-scale video games in Haskell and, more importantly, that the drawbacks do not outweigh them. We present two implementations of a simple game. The first one uses Entity-Component-System provided by the apecs library, and …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 6. 2021
  • Supervisor: doc. Mgr. Jan Obdržálek, PhD.
  • Reader: RNDr. Jan Mrázek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Bachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.