Vliv interkulturity na maloobchodní podnikání ve vybrané destinaci – Bc. Markéta Hlaváčová
Bc. Markéta Hlaváčová
Master's thesis
Vliv interkulturity na maloobchodní podnikání ve vybrané destinaci
The influence of interculture on retail business in a selected destination
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vietnamskou menšinou, která zaujímá významné místo ve společenských i ekonomických strukturách ČR. Cílem je prověření a vyhodnocení vlivu dané menšiny na maloobchodní podnikání ve vybrané oblasti Libereckého kraje, konkrétně Frýdlantska. Úvodní část práce je za pomoci metody deskripce odborných textů zpracována do rešerše literatury a věnuje se problematice maloobchodu, metodám …moreAbstract:
The thesis deals with the Vietnamese minority, which occupies an important place in the social and economic structures of the Czech Republic. The aim is to examine and evaluate the impact of the minority on retail business in a selected area of the Liberec region, specifically the Frydlant region. The introductory part of the thesis is developed into a literature search using the method of descriptive …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2022
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HLAVÁČOVÁ, Markéta. \textit{Vliv interkulturity na maloobchodní podnikání ve vybrané destinaci}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2022. Available from: https://theses.cz/id/d8rl77/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme:
Economics and Cultural Studies
Theses on a related topic
-
Testing Consumer Behaviour and Psychography viability in Market Strategy
Elizaveta Morozova -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
The Global Consumer Ethnocentrism
Sofiko Momtselidze -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Multi-Platform Library for Communication with Payment Terminal
Dávid Maslo -
Marketing Strategy for Market Entry of Škoda Auto Group to the Vietnamese Market
Thang Nguyen Viet -
Social media marketing pro vietnamské podniky v České republice
Thu Huyen Le -
Politická integrace Vietnamců v ČR: Zkoumání participace napříč generacemi
Thu Thao Ngo
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights