Vliv hlasitého čtení pohádek na vývoj dítěte – Bc. Martina Kociánová
Bc. Martina Kociánová
Bachelor's thesis
Vliv hlasitého čtení pohádek na vývoj dítěte
The effect of reading fairy tales aloud on child development
Abstract:
Výzkumnou pozornost věnujeme zahraničnímu projektu zaměřenému na podporu čtenářství Bookstart, který se stal součástí již několika knihoven i u nás v Česku. Práce se primárně zaměří na čtenářskou pregramotnost a děti ve věku od 3 do 6 let. Jak čtení pohádek ovlivňuje vývoj dětí této věkové kategorie, nám tak popíše část teoretická, která se bude zabývat kognitivním vývojem dětí předškolního věku. Mimo …moreAbstract:
We pay research attention to the foreign project aimed at supporting reading, Bookstart, which has already become part of several libraries here in the Czech Republic. The work will primarily focus on reading preliteracy and children between the ages of 3 and 6. How reading fairy tales affects the development of children of this age category will be described in the theoretical part, which will deal …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2024
Identifier:
https://is.slu.cz/th/ua1yo/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2024
- Supervisor: PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Marek Timko, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOCIÁNOVÁ, Martina. \textit{Vliv hlasitého čtení pohádek na vývoj dítěte}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Philosophy and Science in Opava. 2024. Available from: https://theses.cz/id/d8v4x3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / field:
Library Science / Library Science
Theses on a related topic
-
Možnosti grafické úpravy textu jako podpory čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku s poruchou kognitivního vývoje
Michaela KÝVALOVÁ -
Kognitivní schopnosti a motorika u dětí v předškolním věku
Michaela Sedláčková -
Comparison of English Language Educational Methods at preschool and school age of a child
Dominika ŠÁROŠI -
Fusion of Fairy Tale Elements in the Science Fiction Universe of Marissa Meyer's The Lunar Chronicles
Markéta Grigarková -
Subtitling The Watermill Princess: Difficulties in Translation of the Czech Fairy Tale Movie
Agnieszka Buchtová -
Feminist Features in Fairy Tale Rewritings by Angela Carter and Emma Donoghue
Alena Gašparovičová -
Fantasy and Fairy Tale in J.R.R. Tolkien´s Hobbit, Edith Nesbit´s Enchanted Castle and George MacDonald´s Tale The Princess and the Goblin
Lucie PELÁNOVÁ -
Female Vampires: Disruption of Stereotypical Fairy-Tale Notions in Stephenie Meyer's <i>Twilight</i> Saga and Angela Carter's "The Loves of Lady Purple" and "The Lady of the House of Love"
Adéla Branná