Sociální opora v rodině jako mechanismus zvládaní zátěže u dětí s poruchami učení – Mgr. Veronika Melzerová, B.A.
Mgr. Veronika Melzerová, B.A.
Master's thesis
Sociální opora v rodině jako mechanismus zvládaní zátěže u dětí s poruchami učení
Family support as a way of coping with stress in children with learning disabilities
Anotácia:
Cílem této práce bylo převážně zjistit, jak děti se specifickými poruchami učení vnímají oporu ve své rodině, jaké jsou hlavní zdroje zátěže, které plynou z diagnózy SPU a jak spolu tyto oblasti souvisí. Dále jsem se zaměřila i na to, jaký druh opory pomáhá a naopak, který nepomáhá. V teoretické části byly definovány poruchy učení, nastíněny oblasti zátěže, které mohou pramenit z poruch učení a byly …viacAbstract:
My thesis deals with children with learning disabilities in special education. The research focused on exploration what children with LD consider as a stress and how do they percieve family support. In the first theoretical part, definitions and types of learning disabilities were described and what kind of stress children have to deal with. Attention was paid to the specifics of families with children …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 5. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dyob3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 6. 2010
- Vedúci: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MELZEROVÁ, Veronika. \textit{Sociální opora v rodině jako mechanismus zvládaní zátěže u dětí s poruchami učení}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Social Studies. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/d90du2/. [citováno 2024-04-23]
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / odbor:
Psychology / Psychology
Práce na příbuzné téma
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Specifické poruchy učení u žáků střední školy
René Sabl -
Zvládání školní zátěže dětmi se specifickou poruchou učení a dětmi bez specifické poruchy učení
Markéta Lenzová -
Specifické poruchy učení v dospělosti
Petra Halová -
Specifické poruchy učení u studentů na střední škole
Petra Ryšková -
Specifické poruchy učení u žáků základní školy
Sabina Klimešová -
Dyskalkulie a jiné specifické poruchy učení v matematice
Lucie Plodíková