Bc. Šárka Najmanová

Master's thesis

Marketingová efektivnost produktového portfolia podniku (pomocí analýzy matic GE resp. BCG).

Marketing efficiency of product portfolio (by means of GE and BCG analysis)
Abstract:
Práce se věnuje problematice portfolio analýzy, která je jednou z důležitých součástí situační analýzy. V teoretické části se práce zabývá obecnými pojmy, jako je management produktového portfolia a brandová strategie, v praktické část pak řeší konkrétní analýzu kosmetického portfolia pomocí matice BCG i GE. Výsledky obou analýz jsou také vzájemně konfrontovány a jsou z nich vyvozeny doporučení pro …more
Abstract:
The thesis deals with portfolio analysis, which is one of the most important parts of situation analysis. The theoretical part deals with the general terminology as the management of product portfolio and the brand strategy, the practical part deals with the concrete analysis of product portfolio by means of GE and BCG matrix. The results of analyses are confronted with each other. Based on that, several …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2010
  • Supervisor: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
  • Reader: Ing. Petr Makovský

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní