Spotřeba a udržitelnost v módním průmyslu: Rozdíl generací v nákupním chování etické módy – Martin Zacha
Martin Zacha
Master's thesis
Spotřeba a udržitelnost v módním průmyslu: Rozdíl generací v nákupním chování etické módy
Consumption and Sustainability in the Fashion Industry: The Generational Difference in Ethical Fashion Buying Behaviour
Abstract:
Diplomová práce zjišťuje, jaký je rozdíl jednotlivých generací v kupním rozhodovacím procesu udržitelné módy. Tato práce má za svůj cíl zjistit, jak se liší kupní rozhodovací procesy jednotlivých generací zákazníků obchodů s udržitelnou módu v České republice. K dosažení cíle byla v teoretické části provedena rešerše literatury ohledně módního průmyslu, spotřebního chování, kupních rozhodovacích procesů …moreAbstract:
This thesis investigates the generational difference in the purchasing decision process of sustainable fashion. This thesis aims to find out how the buying decision processes of each generation of customers of sustainable fashion stores in the Czech Republic differ. To achieve the objective, the theoretical part of the study conducted literature research on the fashion industry, consumer behaviour …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 8. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87949
Thesis defence
- Date of defence: 12. 9. 2022
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Marcela Zamazalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87949
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Engaged Photography as Urban Communication Platform in Sustainable Development Context
Anna Martynushkina -
Investiční aspekty konceptu Sustainable Finance
Lucie Staněk Gyönyör -
Fast Fashion Consumer Behaviour
Nyvanrady So -
Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for a Population Between 18 and 25 Years Old
Alice Berthuy -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova -
The effects of sustainable marketing on customers to consider environmentally conscious product in fashion industry
Selin Senyuva -
Dopad mTurismu na spotřební chování účastníků cestovního ruchu
Iuliia Khabibullina -
Analýza vlivu CSR na firemní reputaci a spotřební chování zákazníků
David Křížek