Dominika FEBROVÁ

Master's thesis

Skupinová integrace žáků s poruchou autistického spektra v základní škole

Group integration of pupils with autistic spectrum disorder in elementary school
Abstract:
Cílem práce je zjistit a popsat aktuální stav problematiky inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra v běžné základní škole. Data jsem zpracovala kvantitativní metodou, pomocí dotazníku spojeného s tématem celostního klimatu na konkrétní škole a kvalitativní metodou v podobě polostrukturovaného rozhovoru se speciálním pedagogem a inkludovaným žákem. Provedeným výzkumem jsem zjistila …more
Abstract:
The aim of the Thesis is to find out and describe the current status of the issue of inclusive education of children with autism spectrum disorders in primary school. Data were processed quantitative method. Were used a questionnaire related to the topic of holistic climate at a particular school and qualitative method in the form of semi-structured interview with the special education teacher and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Petr Adamus, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FEBROVÁ, Dominika. Skupinová integrace žáků s poruchou autistického spektra v základní škole. Ostrava, 2017. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta