Imitation in the toy industry: perception and purchase intention of LEGO copycats by Ukrainian shoppers – Elena Lifanteva
Elena Lifanteva
Master's thesis
Imitation in the toy industry: perception and purchase intention of LEGO copycats by Ukrainian shoppers
Imitace v odvětví hraček: vnímání a nákupní záměr LEGO copycats ukrajinskými nakupujících.
Abstract:
Účelem této práce je prozkoumat vnímání LEGO kopií ve srovnání s produkty původní značky ukrajinskými zákazníky a faktory ovlivňující rozhodnutí o koupi. Na základě výsledků dvou kvalitativních studií, cílových skupin a polostrukturovaných hloubkových rozhovorů, tato práce definuje faktory, které mohou pozitivně ovlivnit vnímání značky LEGO a motivovat k nákupu jejích hraček. Faktory posilující vnímání …moreAbstract:
The purpose of this thesis is to investigate the perception of LEGO copycats in comparison to the original brand products by Ukrainian shoppers and factors influencing the purchase decision. Based on the results of two qualitative studies, focus groups and semi-structured in-depth interviews, this thesis defines factors that can positively influence the perception of the LEGO brand and motivate to …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 8. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/84862
Thesis defence
- Date of defence: 30. 9. 2021
- Supervisor: Miroslav Karlíček
- Reader: Michaela Edgerley Šťovíček
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LIFANTEVA, Elena. \textit{Imitation in the toy industry: perception and purchase intention of LEGO copycats by Ukrainian shoppers}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2021. Available from: https://theses.cz/id/daypc4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/84862
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Management