Bc. Martina GABRIELOVÁ

Master's thesis

Soutien audiovisuel en FLE de niveau A2/B1

Audio-visual support of the French language in secondary schools (level A2)
Abstract:
In the first part of the thesis there are introduced terms like support, textbook, method and methodology by Puren, Cuq and Gruca. Then the history and description of audio-visual methodology is presented. In the second part, practical part, we focused on questionnaire survey at grammars schools. The result of the questionnaire that has three questions is the choice of two textbooks that are used at …more
Abstract:
Diplomová práce má dvě části, teoretickou a praktickou. V teorecké části jsou definovány pojmy jako podpora, učebnice, metoda a metodologie. Dále se zabývá historií audiovizuální metody. Praktická část nabízí průzkum učebnic francouzštiny na českém trhu. Do plzeňských středních škol byl zaslán dotazník a na jeho základě byly vybrány dvě nejpoužívanější učebnice francouzštiny (Forum a Connexions), které …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 7. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 9. 2015
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Helena Horová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

GABRIELOVÁ, Martina. Soutien audiovisuel en FLE de niveau A2/B1. Plzeň, 2015. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Secondary School Teacher Training in French

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.