Sprachliche Analyse der deutschen und tschechischen Werbeslogans im Bereich der Sanitärtechnik – Bc. Ivana Homolková
Bc. Ivana Homolková
Master's thesis
Sprachliche Analyse der deutschen und tschechischen Werbeslogans im Bereich der Sanitärtechnik
The Liguistic Analysis of German and Czech Advertising Slogans in Sanitation Technique
Abstract:
This final thesis is engaged in a linguistic analysis of German and Czech advertising slogans in sanitation technique. The theoretic part deals with a development of advertising, its function und its elements. The next part puts brain to concept of “slogan” – from its historical meaning to its main functions in modern advertising. The practical part analyzes the slogan lexical, syntactic and rhetorically …moreAbstract:
Diplomová práce se zabývá jazykovou analýzou německých a českých firem v oblasti sanitární techniky. Teoretická část pojednává o vývoji reklamy, její funkci a jejích základních prvcích. Další kapitola se věnuje pojmu „slogan“ od jeho historického významu až po hlavní funkce v dnešní reklamě. Praktická část analyzuje slogan na lexikální, syntaktické a rétoricko-stylistické úrovni. Práce obsahuje i slovník …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uqv86/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2009
- Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOMOLKOVÁ, Ivana. \textit{Sprachliche Analyse der deutschen und tschechischen Werbeslogans im Bereich der Sanitärtechnik}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2009. Available from: https://theses.cz/id/dbeqn5/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / German Language and Literature
Theses on a related topic
-
The role of advertising in the development of communities and society
Ekaterina Guseva -
The Role of Advertising in the Development of Communities and Society
Jeyhun Khakipur -
The role and significance of market research in all stages of development of efficient advertisement campaign
Gabriela Kratochvílová -
Trends in Development of Advertising Language in the United States of America
Vojtěch DUDA -
The role and significance of market research in all stages of development of efficient advertisement campaign
Gabriela Kratochvílová -
Au-delà de la beauté : la découverte des stratégies linguistiques dans le slogan et annonces publicitaires de L’Oréal Paris
Paula Balážiová -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ