Označení VEGAN na produktech a jeho vliv na spotřební chování – Michaela Malecová
Michaela Malecová
Bachelor's thesis
Označení VEGAN na produktech a jeho vliv na spotřební chování
VEGAN label on products and its impact on consumer behavior
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje vlivu označení VEGAN na obalech produktů na spotřební chování a nákupní rozhodování zákazníků. Hlavními cíli bylo zjistit, zda spotřebitelé pojem veganství vůbec znají, jaký k němu mají vztah, zda označené produkty kupují, a jak je ovlivňuje cenový faktor. Práce je rozdělena do dvou částí. První část zahrnuje teoretické poznatky o veganství (a jeho značení na produktech …moreAbstract:
This bachelor’s thesis aims to understand the influence that the VEGAN label on product packaging has on consumer behaviour. The main objectives of this study were to find if consumers are familiar with the term veganism, what is their approach towards it, if they are purchasing labeled products, and how does the price ultimately impact their final decision. This dissertation is divided into two parts …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 1. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/83303
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2021
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Oldřich Vávra
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/83303
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management