Ing. Katarína MICHALKOVÁ

Master's thesis

Učitelé mateřské školy a jejich profesní obtíže v činnostech zaměřených na logopedickou prevenci dětí

Kindergarten teachers and their professional difficulties activities focused on speech therapy prevention of children
Abstract:
Cílem práce bylo zjistit a popsat možné obtíže, s kterými se mohou setkat učitelé v mateřských školách při realizaci logopedické prevence. Teoretická část popisuje jakým obtížím je učitel vystaven během svého profesního života a dopady na práci učitele. Současně uvažujeme o důležitosti reflexe a sebereflexe v profesi učitele i jako možné prevenci před vznikem syndromu vyhoření, který je popisován dál …more
Abstract:
The aim of the study was to identify and describe possible difficulties that teachers in kindergartens may encounter when implementing speech therapy prevention. The theoretical part describes what difficulties a teacher is exposed to during his/her professional life and the impact on the teacher's work. At the same time, we consider the importance of reflection and self-reflection in the teaching …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 5. 2022
  • Supervisor: PhDr. Bc. Karin Fodorová, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MICHALKOVÁ, Katarína. Učitelé mateřské školy a jejich profesní obtíže v činnostech zaměřených na logopedickou prevenci dětí. Ostrava, 2022. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Master programme / field:
Specialization - Pedagogy / Pedagogy of Preschool Age

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.