Jakub Smolek

Bachelor's thesis

Spotřebitel jako "quantified self": self-tracking, data-love a self-sharing jako nové rysy spotřebního chování

Consumer as "quantified self": self-tracking, data-love and self-sharingas as new features of consumer behavior
Abstract:
Tématem této bakalářské práce jsou self-trackingové praktiky a vliv gamifikace na spotřebitele. S přibývajícím množstvím chytrých zařízení roste počet lively data, tzv. žitých dat, která self-trackeři, jakožto konzumenti na trhu zboží a služeb, produkují. Proto je cílem této práce seznámit čtenáře se self-trackingovými strategiemi a jejich využitím v kombinaci s gamifikovanými principy. Práce se zabývá …more
Abstract:
The topic of this bachelor thesis are the self-tracking practices and the impact of gamification on consumers. Self-trackers who are being part of the market of goods and servises produce nowadays much more lively data thanks to the increasing amount of smart devices. Therefore the aim of this work is to acquaint the reader with the self-tracking strategies and their use in combination with gamified …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 1. 2021
  • Supervisor: Klára Šimůnková
  • Reader: Michal Novák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82219

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.