Redukce ruských samohlásek „e“ a „ja“ v závislosti na pozici ve slově – Mgr. Kateřina Kopřivová
Mgr. Kateřina Kopřivová
Bachelor's thesis
Redukce ruských samohlásek „e“ a „ja“ v závislosti na pozici ve slově
Reduction Russian vowels „ e" and „ ja" depending on position in word
Abstract:
Bakalářská práce „Redukce ruských samohlásek „e“ a „ja“ v závislosti na pozici ve slově“ je zaměřena na odhalení nejčastějších chyb ve výslovnosti samohlásek „e“ a „я“ u českých mluvčích. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V teoretické části jsme nejprve popsali fonetiku, fonologii, tvoření hlásek, rozdělení samohlásek v ruském jazyce a dělení slov na slabiky. Poté jsme se přímo …moreAbstract:
The thesis „Reduction of russian vowels „ e" and „ ja" depending on position in word“ is based on searching of the most common errors in pronunciation of the vowels „e“ and „я“ in the speech of the Czech speakers. The thesis is divided into theoretical part and practical part. In the theoretical part we have first described the phonetics, phonology, formation of letters, the distribution of vowels …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nd0t2/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2014
- Supervisor: PhDr. Irina Hobzová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - Russian Language
Theses on a related topic
-
Common Pronunciation Errors in Czech Politicians' English
Tadeáš Tichý -
Systém ruských samohlásek ve srovnání s českým jazykem a nejčastější chyby ve výslovnosti ruských samohlásek
Veronika Hudečková -
Typické výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích a metody jejich odstranění
Jana Tkáčová -
The Differences in the Effectivity of Learning English by 3 and 6 year Old Learners
Šárka Štyksová -
Specifika ve výslovnosti fonémů /b, d, g/ u českých studentů španělštiny a jejich nácvik ve výuce
Monika NOVÁKOVÁ