Analyse textométrique, prosodique et gestuelle des discours présidentiels : comparaison Sarkozy - Hollande – Bc. Ivana Hébert, DiS.
Bc. Ivana Hébert, DiS.
Bachelor's thesis
Analyse textométrique, prosodique et gestuelle des discours présidentiels : comparaison Sarkozy - Hollande
Textometric, prosodic and gesticulative analysis of presidential speeches : comparison Sarkozy - Hollande
Abstract:
This work contains a comparison of presidential talks based on a corpus made of speeches from the two last French Presidents, N. Sarkozy and F. Hollande. The aim of the study is to verify if the obvious differences which separe both politics can also been identified through their speeches. The chosen corpus consists, for each president, of the inauguration speeches and United Nation general debate …moreAbstract:
Tato práce obsahuje porovnání korpusu sestaveného z prezidentských projevů posledních dvou prezidentů Francie, N. Sarkozyho a F. Hollanda. Cílem práce je ověřit, zda viditelné odlišnosti mezi těmito dvěma politiky najdeme také v jejich projevu. Vybraný korpus se skládá z inauguračních projevů obou prezidentů a projevů pro Organizaci Spojených Národů. První část obsahuje kvantitativní textometrickou …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 1. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/a3ttd/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2014
- Supervisor: PhDr. Alena Polická, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HÉBERT, Ivana. \textit{Analyse textométrique, prosodique et gestuelle des discours présidentiels : comparaison Sarkozy - Hollande}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2014. Available from: https://theses.cz/id/denal7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / French Language and Literature