Markéta HUSÁKOVÁ

Master's thesis

Stres a úzkost začínajících učitelů

Abstract:
Diplomová práce se zabývá stresem a úzkostí začínajících učitelů. Práce je rozdělena na teoretickou část, která obsahuje vývoj učitelského povolání, charakteristiku stresorů a popisuje emoce učitelů na začátku své profese. Praktická část obsahuje zkušenosti a rady učitelů v praxi.
Abstract:
The thesis deals with stress and anxiety of beginning teachers. The topis is divided into a theoretical part, which includes the development of the teaching profession, characteristics of stressors and describes the emotions of teachers at the beginning of their profession. The practical part includes the experiences and advice of teachers in practice.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Vladimíra Lovasová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HUSÁKOVÁ, Markéta. Stres a úzkost začínajících učitelů. Plzeň, 2020. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Basic Schools / Teacher Training for BSPL Teachers

Theses on a related topic