Mgr. Zeinab Tafran

Master's thesis

Stylistic Analysis of Non-Commercial Advertisements Promoting Women Empowerment

Stylistic Analysis of Non-Commercial Advertisements Promoting Women Empowerment
Abstract:
Cílem článku je prozkoumat roli nekomerčních reklam při posilování postavení žen prostřednictvím jejich stylistických rysů, jako je vizuální rétorika, slovní hříčky, sémiologie, metafory, záběry na dálku, slovní hříčky, emotivní nástroje, indexování pohlaví, stanovení identity a implikatury. Hlavním účelem reklamy je obvykle přesvědčit publikum, ale ne všechny reklamy propagují produkty ze ziskových …more
Abstract:
The paper aims to explore the role of non-commercial ads in empowering women through their stylistic features, such as visual rhetoric, puns, semiology, metaphors, distance shots, wordplay, emotive tools, gender indexing, establishing identity, and implicature. Typically, the main purpose of advertising is to persuade the audience, but not all adverts promote products for profitable reasons. The 21st …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2023
  • Supervisor: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Naděžda Kudrnáčová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta