Nikola NOVOTNÁ
Bachelor's thesis
Destinace Vimpersko na trhu cestovního ruchu
Destination of the Vimperk Region on the Tourism Market
Abstract:
Cílem této práce bylo zhodnocení primární a sekundární nabídky destinace Vimpersko na základě situační analýzy, identifikace konkurenčních destinací, zjištění vnímání destinace a následné určení pozice destinace na trhu cestovního ruchu.Na základě analýze silných a slabých stránek byla identifikována konkurenční výhoda a dále byl navrhnut způsob jejího prosazování.Abstract:
The aim of this work was evaluation of primary and secondary destination offer of destination Vimpersko based on situational analysis, identification of competing destinations,finding of the perception of the destination and then determine the position of destination on the tourism market. Based on the analysis of strengths and weaknesses was identified competitive advantage and suggested way of enforcement …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Accessible from:: 30. 4. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Petr Štumpf
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVOTNÁ, Nikola. \textit{Destinace Vimpersko na trhu cestovního ruchu}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics. 2014. Available from: https://theses.cz/id/dfu1ly/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
NOVOTNÁ, Nikola. Destinace Vimpersko na trhu cestovního ruchu. Č. Bud., 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 30. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Ekonomická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Management of Commerce
Theses on a related topic
-
Situační analýza destinace cestovního ruchu
Květoslav Zejdl -
Marketingová studie vybrané turistické destinace - Budějovicko
Nikola Hönigová -
Faktory spokojenosti návštěvníků destinace Brno a okolí
Aneta Chaloupková -
Kvalita destinace a její vliv na spokojenost návštěvníků
Tereza Kubalová -
Marketingová strategie destinace Gstaad-Saanenland
Zuzana Svobodová -
Karlovy Vary jako lázeňská destinace evropského významu
Michaela FOTROVÁ -
Situační analýza destinace cestovního ruchu
Květoslav Zejdl -
Marketingová studie vybrané turistické destinace - Budějovicko
Nikola Hönigová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights