Zdeněk Bartoš

Disertační práce

Divadlo a iluze

Theatre and iIlusion

Anotace:
Práce zkoumá, jakými způsoby byl v minulosti chápán pojem iluze v divadelním kontextu a jak vůbec tento fenomén definovat. Srovnává definice ve starších pramenech (Fureti?re, Marmontel, D?Aubignac, Stendhal, Hugo aj.) i současných slovnících (Pavis, Corvin) a zabývá se otázkou, zda je vůbec moţná iluze ve smyslu vytvoření klamného zdání skutečnosti do té míry, ţe divák zapomene, ţe je v divadle, anebo …více
Abstract:
The thesis explores different meanings of the illusion in theatrical context in the past and searches how to define this effect. It compares definitions in classic resources (Fureti?re, Marmontel, D?Aubignac, Stendhal, Hugo etc.) as well as in contemporary dictionaries (Pavis, Corvin) and asks a question if an illusion as a false appearance of reality (in so far the spectator forgets he is in the theatre …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 11. 2010

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 27. 1. 2011
  • Vedoucí: Jan Císař
  • Oponent: Jan Hyvnar, Martin Porubjak

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenční smlouvě souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a vjakékoliv formě, včetně formy elektronické;
In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form;

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 22. 2. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Divadelní fakulta AMU

Doktorský studijní program / obor:
Dramatická umění / Scénická tvorba a teorie scénické tvorby

Práce na příbuzné téma

  • Žádné práce na příbuzné téma.