Bc. et Bc. Anna Skorobogatova

Master's thesis

Real-Time Global Illumination in Unreal Engine 5

Real-Time Global Illumination in Unreal Engine 5
Abstract:
Práce je zaměřena na popis teoretických základů metod sledování paprsku (Ray Tracing) používaných v Unreal Engine 5 k nasvětlení dynamických scén. Nejdříve popisuji vývoj jednotlivých osvětlovacích technik a jejich rozdílů oproti metodám sledování paprsku a zmiňuji techniky využívané ve hrách vytvořených pomocí Unreal Engine. Poté podrobněji rozebírám „Lumen“ – nové světelný systém dostupný v UE5. …more
Abstract:
Thesis is focused on the description of ray tracing techniques used in Unreal Engine 5 for dynamic global illumination. First, I describe the evolution of lighting methods to highlight features that are unique to ray tracing approaches. Then, I provide an overview of Unreal's lighting techniques, followed by a more comprehensive analysis of the Lumen's lighting pipeline. In the practical part, I summarize …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 1. 2023
  • Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Jan Byška, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Master programme / field:
Visual informatics / Computer Games Development

Theses on a related topic