Bc. Dominika SALAMONOVÁ

Master's thesis

Připravenost základních škol na inkluzivní vzdělávání z pohledu pedagogů

Readiness of Primary Schools for Inclusive Education from Pedagogues Point of View
Abstract:
Diplomová práce se zabývá připraveností základních škol na inkluzivní vzdělávání, která je posuzována pedagogy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje čtyři hlavní kapitoly. První kapitola se zabývá základním vzděláváním v České republice. Druhá kapitola obsahuje vymezení pojmu inkluzivní vzdělávání. Dále se práce věnuje vývoji a realizaci inkluze v hlavním vzdělávacím …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the readiness of primary schools for inclusive education which is assessed by pedagogues. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part includes four main chapters. The first chapter deals with the primary education in the Czech Republic. The second chapter includes the definition of inclusive education concept. It follows up the development …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 5. 2019
  • Supervisor: Mgr. Bohdana Richterová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SALAMONOVÁ, Dominika. Připravenost základních škol na inkluzivní vzdělávání z pohledu pedagogů. Ostrava, 2019. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta