Bc. Jana Hlavinková

Master's thesis

Způsoby prezentace a propagace vybraných edic klasické literatury u českých nakladatelů

Methods of presentation and promotion of selected editions of classical literature by Czech publishers
Abstract:
Práce se zabývá klasickou literaturou, je vytvořena její pracovní definice a nahlédnuto postavení u největších nakladatelů a knihkupců českého knižního trhu. Stěžejní část se věnuje dvěma současným nejvýraznějším edicím klasické literatury u nás – České knižnici, vycházející v nakladatelství Host, a edici Knihovna klasiků Odeon. Zkoumá zejména jejich prezentaci a propagaci, jsou však nahlíženy také …more
Abstract:
The thesis aims to research the term classic literature, develop a working definition of the term and summarize its position within the book publishing market in the Czech Republic. The main part focuses on two most important editions of classic literature on the Czech book market – Česká Knižnice, published by Host publishing house and Knihovna klasiků by Odeon. The focus is mainly on their promotion …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2018
  • Supervisor: Mgr. Luisa Nováková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Marie Mokrá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta