Bc. Hana Štamberková

Master's thesis

Model zákaznické segmentace vybraného podniku

Customer segmentation model of the selected company
Abstract:
Teoretické poznatky o přístupech k segmentaci trhu jsou v této diplomové práci již od začátku propojeny s modelovým příkladem z praxe. Nosným tématem diplomové práce je segmentace stávajících klientů společnosti, která byla provedena na základě analýzy dostupných dat z rezervačního systému. Na základě zjištěných informací byla definována doporučení pro změnu přístupu ve vztahu k řízení vztahu se zákazníky …more
Abstract:
From the beginning, the theoretical knowledge of approaches to market segmentation in this thesis are linked to model example from experience. The main topic of this thesis is the segmentation of current clients of the company, the segmentation being performed based on analysis of available data from the reservation system. Recommendations have been made, based on discovered information, to change …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2016
  • Supervisor: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
  • Reader: Ing. Petra Jílková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication