Ing. Lucie Štrosová

Bachelor's thesis

Vliv typu osobnosti na pojetí marketingové komunikace

Type on the marketing communication concept
Abstract:
Tato práce se věnuje znázornění osobnosti člověka. Popisuje různé typologie osobnosti podle uznávaných autorit. Dále se zaměřuje na problematiku marketingové komunikace a její prvky, nástroje a využití. Důležitým předmětem této práce je analýza DISC a její aplikace v praxi. Dále se tato práce zabývá rozdíly mezi názorovým pojetím žen a mužů a v neposlední řadě i reklamou a jejím působením na vybraný …more
Abstract:
This work deals with human personality. It describes different typologies of personality by respected psychologists and professors, marketing communication and its usage. Important part of this work is DISC analysis and its application. Furthermore I am trying to prove that there are certain differences in opinions and behavior of men and women. Finally, I would like to focus on advertising and its …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 7. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2010
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: PhDr. Adolf Vodrážka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní