Monika KABÁTOVÁ

Master's thesis

Šablona v umění a ve výtvarně pedagogickém procesu

The stencil used in arts and the artistically-educational process
Abstract:
Tato práce s názvem ?Šablona v umění a ve výtvarně pedagogickém procesu? se zabývá samotným pojmem ?šablona? a jejích úzkých vztahů s dalšími pojmy. Je zde uveden stručný vhled do historie šablon, do gotických šablon, islámského umění i krátký výčet nejznámějších autorů pracující se šablonou. Tyto kapitoly obsahují vsuvky s pedagogickými přesahy. V rámci lepšího objasnění praktické části této diplomové …more
Abstract:
This work, titled "The stencil used in arts and the artistically-educational process", is concerned with the term "stencil" itself and its close relation with other terms. Then a brief insight into the history of stencils, the Gothic stencils, the Islamic art and the short list of the most famous authors using the technique of stencil is provided there. The above mentioned chapters contain the insertions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 11. 2011
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Supervisor: prof. Jiří Bartůněk

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KABÁTOVÁ, Monika. Šablona v umění a ve výtvarně pedagogickém procesu. Ústí nad Labem, 2011. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 09. 11. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Secondary School Teacher Education / Teaching Arts and Crafts for the Primary Schools, the Secondary Schools and the Art Schools

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.